Vrátenie peňazí od Google play

Príbeh našej klienty a jej postup vrátenia peňazí za nechcený nákup aplikácie?

dieťa google play aplikacia

Mnohí z nás poznajú ten pocit, keď dieťaťu povolia tablet, počítač alebo telefón, len aby mali chvíľu pre seba, chvíľu bez ozveny v hlave. Ten pocit je priam k nezaplateniu, avšak mali by sme mať na pamäti, že aj v takomto prípade môže k plateniu (nechcenému) dôjsť. Smerujem k tomu, že manipulácia týchto malých prštekov v nezabezpečených zariadeniach proti nepovoleným transakciám, vie narobiť veľké škody, najmä na našich bankových účtoch. Samozrejme, všetko je riešiteľné a ak to zrovna nestojí veľa peňazí, tak rozhodne veľa času, trpezlivosti a úsilia. Preto by sme Vám radi dali do pozornosti skúsenosť našej klientky, ktorá by mohla byť výstrahou všetkým nám ostatným. 

Príbeh klientky digitalreach.sk ako ho zažila

„Začiatkom septembra sa mi stala jedna nepríjemnosť, ktorú by som vám rada opísala. V pondelok ráno som začínala deň úhradou účtov, ako sa mi stáva už v poslednom čase veľmi často. Išla som zaplatiť škôlku svojmu synovi a skoro som odpadla, keď som otvorila svoj internet banking. Mala som zhruba o 1 200 € menší zostatok, ako som si naposledy pamätala. Začala som pátrať, čo sa vlastne stalo a videla som, že v priebehu víkendu mi z účtu odišlo veľmi veľa platieb formou platby kartou od 1 € do 110 €. Volala som do banky a hneď som si zablokovala kartu. Lenže ako som tak hľadala v IB zistila som, že ešte v blokovaných položkách mám ďalších 1 000 €. Do rána bola skaza dokonaná, lebo mi z účtu odpísali aj ten zvyšok. Z večera do rána som bola na mizine. Ešte v ten deň ma kontaktoval pán z banky, ktorý sa má pýtal, čo sa vlastne stalo. On ma naviedol k tomu, kde mám hľadať vinníka. A našla som ho resp. ju. Bola to moja 8 ročná neter. Keď dostala tablet, moja švagriná ma poprosila, aby som jej kúpila jednu hru pomocou platobnej karty. Tak som aj urobila. Veľkou mojou chybou však bolo, že som nezablokovala sťahovanie a karta ostala stále funkčná a tak si neter nakúpila diamanty do hry Clash Royal za cca 2 300 €. 

Volala som teda naspäť pánovi do banky a povedala, čo sa vlastne stalo. On ma uviedol do reality a povedal mi, aké mám možnosti. Prvá možnosť bola, že to nahlásim ako neoprávnene výbery bez môjho súhlasu a v tom prípade to bude riešiť polícia a trestne stíhať budú môjho brata ako zákonného zástupca maloletej alebo druhá možnosť, že to skúsim riešiť cez obchod Google Play a cez vývojára aplikácie. Samozrejme som zvolila druhú variantu. A tak sa začal kolotoč mailov a komunikácie. Na nete mi priateľ našiel návod ako v obchode Google Play nahlásiť neoprávnené transakcie typu objednali deti bez vedomia rodičov, prípadne nejaký hacker. Následne som išla za svojou kamarátkou právničkou, ktorá vie veľmi dobre po anglicky. S ňou sme napísali list, v ktorom vysvetľujeme, čo sa stalo po slovensky aj po anglicky. Prihlásila som sa do účtu svojej netere v Google Play a na každú transakciu som dala nahlásiť problém, dôvod bol nákupy maloletého dieťaťa bez súhlasu dospelej osoby a priložila zdôvodnenie po slovensky. 

Na druhý deň som videla, že niektoré transakcie boli zrušené. Išlo o transakcie za cca 800 eur. Túto sumu mi aj vrátili na účet. Na zvyšok mi napísali, že ak to chcem riešiť ďalej, mám kontaktovať priamo vývojára. Išla som na stránku vývojára a napísala som im mail s tým istým textom, ale už som tam vypísala len sumy za transakcie, ktoré mi neboli vrátené. Promptne mi odpovedali a poslali mi päť otázok na ktoré bolo treba odpovedať. V skratke tam bolo, kto to spôsobil, aká hra a podobne. Keď dostali odpoveď, vypýtali si potvrdenia o tom, že nákupy boli realizované a pýtali ID platieb. Toto ID som našla jedine na potvrdenia o nákupoch v hre, ktoré prišli na mailový účet neter. Tak som im ich preposlala. Následne prišiel mail s inštrukciami a číslom, že sa mám prihlásiť do hry a z hry cez nastavenia im poslať mail s týmto číslom. Išlo pravdepodobne o overenie, či mám prístup do hry. Cez hru mi prišiel už posledný mail, kde sa ma ešte raz spýtali, či môžu hru zablokovať. Odpovedala som im len, že áno súhlasím s tým. Hru zablokovali a následne asi do 5 pracovných dní mi poslali na účet zvyšok peňazí. Od radosti som sa rozplakala. Celé to trvalo zhruba 2 mesiace a naozaj som bola veľmi šťastná, že sa to podarilo a že som sa nevzdala.“  Po takejto skúsenosti, ktorá sa našťastie skončila dobre bez nejakej väčšej ujmy, treba zdôrazniť iba jedno – Nezabúdajte, vo svete internetu bezpochyby platí: „Safety is first!“

Zastihnete nás na čísle
+421 908 552 482
info@digitalreach.sk

Zavolajte nám kedykoľvek medzi
08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok 

Zastavte sa u nás na kávu

Prievidza | Bánovce n/B | Trenčín