Hashtag - správne použitie

Malá mriežka hashtag ktorá si zaslúži pozornosť

hashtag socialne media facebook a instagram

  

Čo je to hashtag, alebo známa mriežka # a ako ju využiť v osobnom živote, či pre firmu v online marketingu na Faceboku, Instagrame, alebo na iných miestach na internete? Hashtag je typický pre sociálne siete a pomáha triediť dáta, čiže fotky, texty, hudbu a iné veci, ktoré je problém nájsť v mori dát. Je to vlastne forma kategorizácie a následnej možnosti filtrovania. Pridávaním hashtagov teda triedime obsah, alebo zadávaním do “hľadáčika” vyhľadávame obsah. Svojim spôsobom je to relevantné kľúčové slovo pre danú tému, obrázok, či text ktorý chceme násjť, alebo naopak, ktorý chceme aby bol nájdený.

Ako hashtag správne použiť a načo nezabudnúť

Tagovať, čiže označovať je potrebné tak, aby to následne cieľová osoba ľahko našla. Teda zásada intuitívnosti, nepoužívania interpukcie, emotikonov a rôznych podôb slova, ktoré hľadajúci nemá šancu uhádnuť a nájsť tak náš obsah. Pokiaľ to samozrejme nie ja ustálený hashtag (brand, pojem) v podobne, ktorú každý pozná. Momentálne však pri začaní písania niektoré aplikácie ponúkajú alternatívy a vyberiete jednoducho takú obdobu hastagu, ktorý má najvyššie číslo použitia.

Správny jazyk hastagu

Je vhodné používať jazyk cieľovej skupiny, aby bol ľahko a intuitívne nájditeľný v prípade lokálneho Slovenského výrobku (služby) pre Slovenský trh. Prípadne používať anglické hastagy ako doplnok k slovenským. Cieľom je, aby napr. slovenský masívny stolík určený pre Slovenského klienta našiel v prvom rade “nejaký” Ján Novák z Košíc podľa hashtagu  #masivnynabytok a nie John Smith zo Severnej Karolíny pod hastagom #solidfurniture. Ak to nájdu obaja nič sa nedeje, ak to však nájde iba jeden a nesprávny, tak sa úsilie minulo účinku. Správny hastag, teda jednoznačne určuje cielenie či podľa lokality, alebo podľa cieľovej skupiny. Napr #luxusnynabytok #najlacnejsinabytokmajú SSL certifikát.

6 tipov čo (ne)robiť pri tvorbe hashtagov

  • hashtag musí začínať mriežkou a končiť medzerou, inak to bude súvislý zhluk znakov, čísiel a písmen, ktorý nebude plniť funkciu hashtagu
  • ak píšete príspevok na facebook, alebo instagram tak do popisu príspevku dajte len 1-3 hlavné hastagy (najrelevantnejšie kľúčové “filtre” a ostatné vkopírujte do komentu
  • ak píšete tie isté hastagy v každom príspevku, majte ich niekde bokom, trebárs v sticky notes uložené a používajte iba copy+paste
  • ak sa chcete dostať do určitej komunity, či cieľovej skupiny tak si pozrite konkurenciu resp lídra vo vašom segmente a inšpirujte sa
  • hashtag nie je svojvoľne vymyslený zhluk slov ktorý má popísať dej na fotke, ale jednoznačné relevantné slovo vystihujúce tému, komunitu, potrebu či segment podnikania. Ak mám obchod s okuliarmi a použijem fotku osoby s okuliarmi, ktoré predávam, tak hastag nebude #krasny#dnik#snajblizsimi#, ale #slnecneokuliare , alebo #okuliare…a iné.
  • v niektorých prípadoch, pri krkolomnom hastagu zvykom použiť medzi jednotlivými slovami podtržníky, alebo každé slovo začať veľkým písmenom. Ale bez medzier! napr. #photo_of_the_day, resp #PhotoOfTheDay

Aké sú najobľúbenejšie Slovenské a svetové hashtagy?

#slovakia #nature #slovensko #photography #summer #follow #bratislava #like #f #czech #europe #l #slovenia #mountains #czechrepublic #photo #france #view #bulgaria #spain #hungary #happy #instagood #slovakboy #greece #italy #romania #slovakgirl #smile #bhfyp

 

#uk #girl #love #beautiful #germany #belgium #poland #czechgirl #austria #hightatras #travel #denmark #finland #amazing #art #trip #halic #galicianueva #architecture #lithuania #ireland #me #russia #serbia #relax #insta #prilaga #cyprus #sweden #fitness

Význam niektorých populárnych svetových hashtagov

#TBT – Throwback Thursday. Štvrtky zvyknú užívatelia zverejňovať fotografie z minulosti (fotka z detstva).

#ootd – Outfit of the Day. Fotky outfitov dňa, keď užívatelia zdieľajú, čo majú na sebe.

#foodporn – Fotografie jedál a dezertov.

#regram – Zdieľanie fotky iného užívateľa.

#potd – Photo of the day. Najlepšia fotka dňa, ktorú zverejňuješ.

#fitspo – Inšpirácia zdravého životného štýlu.

#transformationtuesday – Tento hashtag používajú fitness maniaci vždy utorok a vďaka nemu motivujú iných k cvičeniu.

Zastihnete nás na čísle
+421 908 552 482
info@digitalreach.sk

Zavolajte nám kedykoľvek medzi
08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok 

Zastavte sa u nás na kávu

Prievidza | Bánovce n/B | Trenčín