lgoo digitalreach

Platený Facebook a Instagram bez reklám – sprievodca ako na to

Ako si to vyklikať predplatné a aké to má háčiky

Spoločnosť Meta začala v Európe ponúkať možnosť mať za predplatné Facebook a Instagram bez reklám. Zbieranie údajov o vašom správaní však bude pokračovať.
„Potrebujeme od vás informácie týkajúce sa reklám.“ Hlásenie, ktoré sa začalo zobrazovať užívateľom Facebooku alebo Instagramu v Európe, znamená jedno: spoločnosť Meta spustila oznámené predplatné, ktoré má užívateľov týchto služieb zbaviť reklám. Cena za toto predplatné je momentálne 9,99€ mesačne za všetky účty, ktoré užívateľ má (od marca 2024 sa bude platiť za každý účet zvlášť).

Meta túto zmenu prezentuje ako novú možnosť výberu: ľudia môžu buď pokračovať v používaní Facebooku a Instagramu zadarmo (a ďalej vidieť reklamy), alebo si môžu zaplatiť predplatné a zbaviť sa reklám.

Platený Facebook a Instagram ako na to

 

Čo predplatiteľ dostane

Ak si užívateľ predplatné kúpi, Facebook a Instagram mu prestanú zobrazovať reklamné správy. Týka sa to všetkých účtov, ktoré má užívateľ pridané do tzv. Centra účtov. „V čase, keď budete mať platné predplatné, vaše informácie sa nebudú využívať na účely reklám,“ dodáva firma. To znamená, že dáta o správaní predplatiteľov na svojich službách budú stále zbierané, len sa nebudú používať na cielenie reklamných správ. Aby sa zmena aktivovala, Meta odporúča po zaplatení predplatného reštartovať aplikáciu. Inak by sa zmena mala prejaviť do 24 hodín od zaplatenia.

 

Koľko predplatné stojí

Predplatné za všetky používané účty momentálne vyjde na 9,99€ mesačne (v aktuálnom prepočte Meta účtuje 239,99 Kč vrátane DPH). Od marca 2024 však bude nutné platiť zvlášť za každý účet zobrazený v Centru účtov. Prvé príde na 9,99€ mesačne, za každý ďalší si potom užívateľ priplatí 6€ mesačne (148 Kč).

Tieto ceny však platia len v prípade, ak si užívateľ predplatné kúpi prostredníctvom webového rozhrania. Ak zaplatí cez mobilnú aplikáciu, zvýšia sa o poplatok, ktorý Meta platí prevádzkovateľom obchodov s aplikáciami (teda Apple alebo Google): ide primárne o 12,99€ mesačne a od marca potom navyše 8€ mesačne za každý ďalší účet.

 

Ako zriadiť a zrušiť predplatné

Aj keď ste pri úvodnom zobrazení výzvy možnosť platiť odmietli, môžete si predplatné kúpiť neskôr. Nájsť túto možnosť napríklad na Facebooku vôbec nie je jednoduché: musíte sa prebojovať do hĺbky nastavení (a to len ak viete, kam presne smerovať).

Platený Facebook a Instagram ako na to

 

Facebook to v nápovede popisuje takto:

  • Vpravo hore kliknite na svoj profilový obrázok
  • Kliknite na Nastavenia a súkromie a potom na Nastavenia
  • V ponuke vľavo kliknite na Centrum účtov
  • Kliknite na Predvolby pre reklamy a potom na Bezplatné s reklamami
  • Vyberte Predplatiť a používať bez reklám a potom kliknite na Pokračovať
  • Prečítajte si, čo môžete od predplatného očakávať, a potom kliknite na Pokračovať
  • Skontrolujte predplatné a potom kliknite na Pokračovať k platbe
  • Zadajte platobné údaje a kliknite na Pokračovať
  • U pokladne kliknite na Predplatiť

Predplatné sa automaticky strháva raz mesačne. Zrušiť ho môžete najskôr 24 hodín pred dátumom platby na ďalší mesiac.

Platený Facebook a Instagram ako na to

 

Tu je opäť návod od Facebooku:

  • Vpravo hore kliknite na svoj profilový obrázok
  • Kliknite na Nastavenia a súkromie a potom na Nastavenia
  • V ponuke vľavo kliknite na Centrum účtov
  • Kliknite na Predvolby pre reklamy a potom na Bez reklám
  • Kliknite na Používať bezplatne s reklamami a potom na Pokračovať
  • Prečítajte si informácie o bezplatnom používaní produktov spoločnosti Meta s reklamami a potom, ak súhlasíte, kliknite na Povoliť. (Poznámka: Ak zmeny podmienok nechcete prijať, môžete opustiť naše služby. Bude nám však ľúto, že odchádzate.)
  • Kliknutím na Prejsť do nastavení dokončíte zrušenie predplatného. (Poznámka: Ak ste si predplatné kúpili na inom zariadení, vyzveme vás, aby ste sa preplo na pôvodné zariadenie

 

správa facebooku footer banner

Martin Digitalreach stojata fotka

Martin Jánošík

Zakladateľ | manažér

Skúsený online marketér so silným dôrazom na stratégie založené na dátach a vytváranie efektívnych online kampaní.

Newsletter

Zanechajte nám prosím svoj email, aby ste dostali vždy čerstvé novinky z online sveta.

Najlepšie články

+421 908 552 482
info@digitalreach.sk

Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok

Pozývame vás
na kávu

Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.

info@digitalreach.sk

2023 digitalreach.sk All Rights Reserved