Pojem online marketing alebo internetový marketing je vám iste dobre známy. Propagovať svoje podnikanie v internetovom prostredí je dnes doslova nutnosťou. Aké nástroje zahŕňa online marketing a ako môže pomôcť aj vášmu podnikaniu?
Čo je online marketing
Online marketing slúži na propagáciu produktov, služieb, či rôznych aktivít v internetovom prostredí, čiže online. Spadá pod neho množstvo aktivít, ktorých cieľom je propagácia a podpora predaja. Jeho úlohou je osloviť cieľové publikum v správnom čase, na správnom mieste a vhodným spôsobom. Využíva na to viacero nástrojov. K hlavným nástrojom online marketingu patria:
SearchEngineOptimization (SEO)
Optimalizácia pre vyhľadávače (SearchEngineOptimization – SEO) je proces, pri ktorom sa optimalizuje webová stránka tak, aby sa umiestnila na čo najvyšších priečkach vo výsledkoch vyhľadávania. Tak prináša organickú návštevnosť. K SEO aktivitám patrí tvorba kvalitného obsahu po analýze kľúčových slov, ale aj úprava samotného webu, či budovanie spätných odkazov.
Content marketing
Obsahový marketing sa zameriava na tvorbu užitočného a hodnotného obsahu, ktorý zaujíma cieľovú skupinu. Môže ísť napríklad o blogové články, videá, obľúbené podcasty, ale aj e-booky, či infografiky.
Socialmedia marketing
Číže marketing na sociálnych sieťach, je v súčasnosti asi najobľúbenejším a najviac využívaným nástrojom online marketingu. Využívajú sa pri ňom platformy ako Facebook, Instagram, Youtube, Twitter a iné. Zahŕňa množstvo aktivít – od budovania vlastných sociálnych sietí firmy, až po propagáciu s využitím služieb influencerov.
Pay-per-click (PPC)
Zahŕňa platené reklamy vo vyhľadávaní, ale aj kontextové reklamy, ktoré sa zobrazujú na iných weboch, napr. reklamné bannery. Pomenovanie pay-per-click označuje, ako táto reklama funguje. Väčšinou ide o platbu za klik, čiže inzerent zaplatí za reklamu, ak na ňu používateľ klikne.
Spomenúť však treba napríklad aj nástroje ako online eventy, video marketing, či socialmedia marketing.
Aké sú výhody online marketingu?
V porovnaní s tradičným alebo inak povedané offline marketingom, má ten online veľké výhody:
- Globálny dosah – potenciálneho zákazníka môžete osloviť prakticky kdekoľvek na svete.
- Efektívny výber cieľovej skupiny – zacieliť dokážete podľa demografických, geografických, ale aj iných kritérií.
- Nepretržitosť – nástroje môžu fungovať prakticky nepretržite a potenciálnych klientov oslovovať 24 hodín denne, 7 dní v týždni.
- Merateľnosť – dáta online marketingu sú ľahko merateľné a tak sa dajú vyhodnocovať a analyzovať.
- Návratnosť investícií – investície do online marketingu majú lepšiu návratnosť, v porovnaní s offline nástrojmi.
Myslíte si, že je online marketing pre vás to pravé? Neviete ako na to? Nechajte online marketing na odborníkov. Naša marketingová agentúra Trenčín a digitálna agentúra Bánovce nad Bebravou, sú vám plne k dispozícii. Pri osobnom stretnutí, ale aj online, môžeme prediskutovať, aké nástroje online marketingu sú ideálne práve pre vaše podnikanie.