S reklamnými predmetmi sa stretávame dennodenne. A často si to ani neuvedomujeme. Sú to napríklad poháre s logom obľúbeného nápoja, tričko s logom športového klubu, či pero s menom miestnej stavebnej firmy. Sú naozaj na každom kroku! Prečo sa stále oplatí ich svojim klientom ponúkať?
Reklamné predmety v súčasnosti
Jednoznačne musíme skonštatovať, že v súčasnosti sa marketing presunul hlavne na internet. Aj keď sa môže zdať, že reklamné predmety upadli do zabudnutia, nie je to vôbec pravda. Stále sú veľmi efektívne a môžu firme priniesť množstvo pozitív.
V prvom rade sú pomerne lacné. Firma teda na ich zaobstaranie vynaloží menej peňazí ako na iné formy propagácie. Platí tiež, že ľudia doslova milujú veci zdarma. Ak ich teda rozdáte svojim klientom alebo potenciálnym klientom, určite ich potešíte. Čo reklamné predmety prinesú vám?
- Budujú imidž a značku
- Zvýšia povedomie o vašej firme
- Pomáhajú budovať vzťahy so zákazníkmi – vyjadrujú vďačnosť zákazníkom
- Motivujú ku kúpe/opakovanej kúpe
- Môžu poslúžiť na motivovanie a odmeňovanie zamestnancov
- Pomáhajú upútať pozornosť
Reklamné predmety pre firmy by však v súčasnosti mali kráčať s dobou. Čo to znamená?
Pri voľbe reklamných predmetov buďte originálny!
Dnes už asi nikoho neupútate kľúčenkou s logom vašej firmy. Preto sa pri výbere reklamných predmetov oplatí byť originálny. V prvom rade ich výber prispôsobte svojmu publiku. Cielite na ženy, či mužov? Kto sú vlastne vaši klienti a čo by ich mohlo potešiť? Reklamné predmety by mali byť nielen dizajnovo atraktívne, ale aj funkčné. Aké moderné reklamné predmety teda vybrať? Stavte napríklad na užitočné doplnky do kancelárie ako powerbanky, slúchadlá, bezdrôtové nabíjačky, či USB kľúče.
Veľmi populárne sú sladké reklamné predmety ako pralinky, oriešky v čokoláde, mini čokoládky alebo cukríky. Trendy sú voňavé reklamné predmety – či už vône do auta alebo rôzne vonné sviečky. Osloviť môžete aj deti, resp. celé rodiny, a to reklamnými predmetmi v podobe spoločenských hier alebo športových doplnkov. V súčasnosti sú dostupné naozaj rozmanité reklamné predmety s potlačou podľa vlastného výberu.
| Prečítajte si: Čo sú archetypy firemných značiek
Reklamné predmety e-shopov
Na reklamné predmety s potlačou by nemali zabúdať ani e-shopy. Zákazníkom tak budú na očiach aj po ukončení obchodu, a to nielen vďaka svojmu produktu, ale aj vďaka reklamnému predmetu. Samozrejmosťou by mal byť obalový materiál so značkou e-shopu. Vhodné sú aj reklamné predmety ako darček pri objednávke, napríklad pri výročí e-shopu, v čase narodenín verného klienta a pod. Takáto malá pozornosť podporí predaj, ale aj buduje dobrý vzťah so zákazníkom. Výber konkrétneho reklamného predmetu je len na vás. Určite je však dobré, ak poznáte cieľovú skupinu a tomu prispôsobíte aj výber reklamného predmetu.