Domov / Online Marketing / Marketingový slovník / Word of mouth marketing (WoM)
Čo je to Word of mouth marketing (WoM)
Word of Mouth Marketing (WoM), alebo marketing ústnym podaním, je forma marketingu, pri ktorej sa informácie o produkte alebo službe šíria z osoby na osobu. Deje sa tak prostredníctvom neformálnych diskusií, odporúčaní a zdieľania skúseností, či už osobne, online (cez sociálne siete, fóra, recenzie) alebo inými kanálmi. Je to silná forma marketingu, pretože odporúčania od známych, priateľov alebo dôveryhodných zdrojov sú pre spotrebiteľov oveľa dôveryhodnejšie než tradičná reklama.
WoM marketing je jedným z najsilnejších a najvplyvnejších nástrojov v arzenáli každého marketéra, hoci je často najťažšie ho priamo kontrolovať. Jeho sila spočíva v autenticite a dôvere. Efektívne riadenie WoM môže dramaticky zvýšiť povedomie o značke, lojalitu zákazníkov a predaj.
Prečo je WoM marketing kľúčový pre marketing:
Efektívne WoM marketingové stratégie sa zameriavajú na poskytovanie výnimočného zákazníckeho zážitku a budovanie produktov/služieb, ktoré si ľudia sami chcú chváliť.
Predstavte si, že ste marketingový riaditeľ pre novú sieť kaviarní „Káva Na Rožku“, ktorá sa snaží etablovať na konkurenčnom trhu v mestách.
Ako využijete Word of Mouth Marketing v marketingu „Káva Na Rožku“:
Pre „Kávu Na Rožku“ je WoM marketing kľúčom k budovaniu zákazníckej základne vďaka dôvere a autentickým odporúčaniam, ktoré sú pre nových zákazníkov oveľa presvedčivejšie než akákoľvek platená reklama.
info@digitalreach.sk
Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok
Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.
Trenčiansky Kraj
Žilinský kraj
info@digitalreach.sk
Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok
Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.
info@digitalreach.sk
2023 digitalreach.sk All Rights Reserved