Analýza kľúčových slov. Čo to je a ako na to?

Analýza kľúčových slov

Analýza kľúčových slov patrí v online marketingu k veľmi dôležitým marketingovým aktivitám. Čo sú vlastne kľúčové slová, čo je analýza kľúčových slov, na čo slúži a ako ju urobiť?

Čo sú kľúčové slová a analýza kľúčových slov

Kľúčové slová sú slová, ktoré ľudia najčastejšie zadávajú do vyhľadávačov (Google, Bing a pod.). Sú to teda slová, na ktorých stojí internetové vyhľadávanie na určitú tému. Aby bolo možné slovo považovať za kľúčové, vo vyhľadávačoch sa musí objavovať opakovane. Zároveň tiež platí, že toto kľúčové slovo má definovať to, čím sa firma zaoberá.

Analýza kľúčových slov je vlastne cesta k poznaniu kľúčových slov. Je to proces, pri ktorom sa kľúčové slová zozbierajú, kategorizujú a priraďujú sa im rôzne metriky, ako napríklad pozícia konkrétneho slova vo vyhľadávači, frekvencia jeho vyhľadávania a pod. Na základe týchto metrík sa potom vyberú tie slová, ktoré sú najdôležitejšie pre konkrétny biznis/projekt/firmu.

Význam analýzy kľúčových slov

Prečo teda robiť analýzu kľúčových slov? V prvom rade takáto analýza určí, ktoré slová sú pre daný web najdôležitejšie, a na ktoré sa teda má zameriavať online marketing. Vďaka nej sa spoznajú slová, ktoré sú pre danú oblasť vyhľadávané v dostatočnom objeme, sú konkurencie schopné a relevantné. Čo ešte analýza kľúčových slov prinesie?

  • Je dobrým podkladom pri tvorbe štruktúry webu. Vďaka analýze kľúčových slov zistíte, aké stránky by ste mali mať na webe (napríklad aké kategórie produktov).
  • Pomôže určiť obsahovú stratégiu webu. Napríklad odpovie na otázku, aký obsah je zaujímavý pre cieľovú skupinu a akým smerom by sa mal orientovať blog firmy.
  • Je nevyhnutná pre optimalizáciu pre vyhľadávače. Vďaka kľúčovým slovám a optimalizácii pre vyhľadávače sa bude web zobrazovať na popredných priečkach vo výsledkoch vyhľadávania.
  • Je vynikajúcim návodom pri tvorbe platených kampaní. Pri tvorbe kampaní v Google Ads môže tvoriť jedna kategória slov jednu reklamnú skupinu.

Ako na analýzu kľúčových slov? 

Analýza kľúčových slov

Ako sa teda robí analýza kľúčových slov? Prebieha v niekoľkých fázach:

1. Zber kľúčových slov

Na zber kľúčových slov je možné použiť niekoľko zdrojov. V prvom rade sú to vlastné dáta, teda slová z vášho webu prípadne tie, ktoré vám napadnú v súvislosti s vašim biznisom.

Potom sú to slová, ktoré používa konkurencia. Zavítajte na web konkurencie, kde tieto slová ľahko zistíte. Vynikajúce sú aj Google a Youtube návrhy. Do vyhľadávacieho poľa vložte témy alebo slová, ktoré vám napadnú v súvislosti s vašim podnikaním. Google a Youtube vám ponúknu ďalšie návrhy.

 

Na vyhľadanie kľúčových slov môžete použiť aj bezplatné nástroje ako Ubersuggest, Google Keyword Planner a Google Search Console alebo platené nástroje ako KWFinder a Marketing Miner.

 

Google keyword planner

2. Čistenie a kategorizácia kľúčových slov

Po získaní rozsiahlejšieho zoznamu kľúčových slov a fráz je vhodné vyčistiť ho od preklepov, duplicít, či nerelevantných výrazov. Následne získané kľúčové slová kategorizujte podľa toho, ako spolu súvisia, napríklad slová týkajúce sa ceny (akcia, zľava, cena), pojmy týkajúce sa sezónnosti (jarné, zimné, krátke, dlhé) a pod.

3. Tvorba výstupu

Výstupom je dokument, z ktorého je jasné, ktoré kľúčové slová sú pre vás relevantné. Sú zoradené do prehľadných kategórií. Týmto slovám je vhodné priradiť metriky (napr. s nástrojom Marketing Miner) ako objem vyhľadávania, konkurencieschopnosť slova a pod.

Ďalej už nasleduje práca s kľúčovými slovami, a to pri tvorbe webu, tvorbe článkov na web alebo pri optimalizácii pre vyhľadávače.

Martin Jánošík

Zakladateľ | manažér

Skúsený online marketér so silným dôrazom na stratégie založené na dátach a vytváranie efektívnych online kampaní.

Newsletter

Zanechajte nám prosím svoj email, aby ste dostali vždy čerstvé novinky z online sveta.

Najlepšie články

+421 908 552 482

info@digitalreach.sk

Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok

Pozývame vás
na kávu

Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.

+421 908 552 482

info@digitalreach.sk

Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok

Pozývame vás
na kávu

Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.

info@digitalreach.sk

2023 digitalreach.sk All Rights Reserved