Čo potrebujete vedieť o SEO

Stráca sa váš web vo vyhľadávačoch medzi stovkami ďalších? Radi by ste zlepšili jeho pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania? Aby sa organická návštevnosť webu zvýšila, je potrebné ho optimalizovať. Práve na to slúži SEO. Čo to je a ako funguje?

Čo je SEO

Skratka SEO pochádza z anglického pojmu Search Engine Optimization, v slovenčine optimalizácia pre vyhľadávače. Slúži na zvýšenie návštevnosti webu bez toho, aby ste si museli platiť inzerciu cez Google Ads. To znamená, že vďaka SEO získate organickú – neplatenú a prirodzenú návštevnosť stránky.

 

Čo vplýva na výsledky vyhľadávania?

Táto otázka sa nedá presne zodpovedať. Google totiž tento algoritmus často mení. V princípe však platí, že Google hodnotí stránky podobne, ako keby na ne hľadel skutočný návštevník. Dôležité sú najmä tieto faktory:

  • Kľúčové slová
  • Spätné odkazy
  • Relevantnosť a kvalita obsahu
  • Autorita webu
  • Dizajn webu a jeho aktuálnosť
  • Rýchlosť načítania
  • Tieto, ale aj mnohé ďalšie faktory, majú vplyv na neplatené výsledky vyhľadávania. A práve s týmito faktormi si poradí SEO.

Ako „funguje“ SEO

Úlohou optimalizácie pre vyhľadávače je nastaviť všetky vyššie spomenuté faktory tak, aby správne fungovali. SEO pracuje s on-page faktormi, ktoré sa vykonávajú priamo na stránke a s off-page faktormi, teda aktivitami, ktoré sa nevykonávajú na stránke. Poďme si priblížiť tie najdôležitejšie on-page a off-page faktory.

 

On-page SEO

  • Kľúčové slová. Ide o slová a frázy, ktoré ľudia často vyhľadávajú. Na ich získanie slúžia nástroje ako Google Ads Keyword Planner alebo našepkávač Google. Na webe je nutné použiť ich vhodne (v súlade s obsahom webu), prirodzene a nielen v texte, ale aj v podnadpisoch.
  • Meta tagy. Texty, ktoré popisujú obsah stránky. Nezobrazia sa na stránke, ale vo vyhľadávači. Vďaka nim vie vyhľadávač posúdiť, o čom stránka je a ako ju vo výsledkoch vyhľadávania zobraziť. Dôležitý je najmä meta titulok (meta title) a popis stránky (meta description).
  • Kvalita obsahu. Dať návštevníkovi webu relevantné informácie, odpovede na jeho otázky a ponúknuť riešenie problému.
  • Formátovanie nadpisov. Pomáha nielen vyhľadávaču vyhodnotiť obsah, ale aj návštevníkom webu pre lepší prehľad.
  • Obrázky, gify, videá. Web je vďaka nim príťažlivejší a nadpisy a popisy pomáhajú vyhľadávaču.
  • Ideálna príležitosť na zviditeľnenie webu na rozličné kľúčové slová.

 

Off-page SEO

  • Výsledky vyhľadávania výrazne ovplyvňuje aj množstvo a kvalita spätných odkazov, teda odkazov na váš web z iných stránok. Odkazy musia byť prirodzené a relevantné.
  • Účet v Google My Business. Kde sa pridá sídlo vašej spoločnosti.
  • Sociálne siete. Vytvorenie účtu spoločnosti a pravidelné pridávanie príspevkov, súťaží a pod.

Aby sme to zhrnuli, vďaka SEO si môže web polepšiť v mnohých ohľadoch:

  1. Zlepší sa pozícia vo vyhľadávaní.
  2. Zvýši sa návštevnosť webu.
  3. Zvýši sa povedomie o značke.

Pravdaže, nie je to jednorazová záležitosť. Na optimalizácii je potrebné neustále pracovať. A to z dôvodu, že sa pravidelne mení algoritmus vyhľadávania, ale aj preferencie klientov.

Martin Jánošík

Zakladateľ | manažér

Skúsený online marketér so silným dôrazom na stratégie založené na dátach a vytváranie efektívnych online kampaní.

Newsletter

Zanechajte nám prosím svoj email, aby ste dostali vždy čerstvé novinky z online sveta.

Najlepšie články

+421 908 552 482

info@digitalreach.sk

Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok

Pozývame vás
na kávu

Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.

+421 908 552 482

info@digitalreach.sk

Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok

Pozývame vás
na kávu

Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.

info@digitalreach.sk

2023 digitalreach.sk All Rights Reserved