To, že Inštitút farieb Pantone každoročne predstavuje farbu roka, nie je žiadnou novinkou. Novinkou je však to, že tento rok sa jedná o absolútne originálnu farbu, ktorá bola vytvorená práve pre túto príležitosť.
Správne, farbou roka je odtieň, ktorý dostal pomenovanie Very Peri. Pri pohľade na ňu si možno poviete, že je to proste obyčajná fialová. Áno, jedná sa o odtieň fialovej, ktorá je v kurze už zopár rokov. Avšak táto jemná fialová vznikla spojením modrých a červených tónov vo fialovej farbe.
Aké je tohtoročné posolstvo farby roka Very Peri? Vyjadrila sa k tomu Laurie Pressman, viceprezidentka Inštitútu farieb Pantone: „Farba roka odráža to, čo sa deje v našej globálnej kultúre… Vytvorenie novej farby po prvý raz v histórii nášho programu Pantone Farba roka odráža prebiehajúce globálne inovácie a transformáciu. Keďže spoločnosť naďalej uznáva farbu ako zásadnú formu komunikácie a spôsob ako vyjadriť a ovplyvniť myšlienky a emócie, zložitosť tohto nového červeno fialovo modrého odtieňa zvýrazňuje rozsiahle možnosti, ktoré pred nami ležia. (1)
Proces výberu Pantone farby roka si vyžaduje dôkladnú analýzu a zváženie trendov. Odborníci z Pantone doslova prečesávajú svet a hľadajú nové farebné vplyvy. A to v oblasti zábavného priemyslu, v umeleckom svete, v obľúbených cestovateľských destináciách, ale aj v oblasti technológií, sociálnych médií alebo významných športových udalostí.
Takže či už sa vám nová farba Very Peri, ktorá je farbou roka 2022 páči alebo nie, isté je, že v tomto roku sa s ňou stretneme častejšie. Prečo je však farba pre marketing taká dôležitá a ako ho ovplyvňuje?
Vplyv farieb v marketingovej komunikácii je naozaj obrovský. Farba sa totiž spája nielen s pocitmi, ale aj s krajinami, produktmi, či konkrétnymi firmami. Ak by sa vás napríklad niekto opýtal, aká farba sa spája s Facebookom, iste by ste okamžite vedeli, že je to modrá. A práve vďaka tejto farbe je sociálna sieť okamžite rozpoznateľná. Alebo napríklad Coca Cola a jej červená. Nemusíte ani prečítať etiketu. Vďaka farbe a dizajnu okamžite viete, o aký nápoj sa jedná. Farby sú jednoducho súčasťou korporátnej identity.
Niet pochýb, že farba výrazne vplýva na to, akým spôsobom vnímame značku. Farba má totiž významný vplyv na emócie človeka. A tieto emócie zas hrajú hlavnú úlohu v tom, ako sa správame v role spotrebiteľov. (2) Aké emócie vo vás vyvoláva farba roka 2022 Very Peri?
Zdroj:
1. https://www.pantone.com/color-of-the-year-2022
2. https://www.ignytebrands.com/the-psychology-of-color-in-branding/
Zavolajte nám kedykoľvek medzi
08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok