Domov / Online Marketing / Marketingový slovník / Kanonizácia
Čo je to kanonizácia
Kanonizácia je proces, pomocou ktorého sa určí kanonická (originálna) verzia webovej stránky, ktorú má Google a iné vyhľadávače indexovať a zobrazovať vo výsledkoch.
V praxi sa často stáva, že ten istý obsah je dostupný na viacerých URL adresách – napríklad:
https://www.mojweb.sk/produkt
https://mojweb.sk/produkt
https://mojweb.sk/produkt?ref=facebook
Aj keď ide o ten istý obsah, z pohľadu vyhľadávača sú to tri rozdielne stránky. Kanonický tag (<link rel="canonical" href="...">
) sa vloží do hlavičky HTML dokumentu a vyhľadávaču oznámi, ktorá verzia je preferovaná.
Výhody správnej kanonizácie:
Zabraňuje penalizácii za duplicitný obsah.
Sústredí SEO hodnotenie (linky, autoritu) na jednu URL.
Zjednodušuje indexáciu stránok.
Kanonizáciu možno riešiť aj cez:
301 presmerovania (trvalé presmerovanie duplicitných stránok na hlavnú).
Nastavenia v Google Search Console.
Správne interné prelinkovanie – vždy smerovať na rovnakú verziu stránky.
E-shop predáva rovnaký produkt, no zákazníci sa naň dostanú rôznymi cestami – cez interné odkazy, z reklamy či zo sociálnych sietí. Výsledkom je, že produktová stránka má viacero URL s identickým obsahom. Správnym nastavením kanonického tagu e-shop určí, ktorú z týchto adries má Google považovať za hlavnú, čím zlepší SEO výsledky a zabráni rozptyľovaniu hodnotenia medzi rôzne verzie tej istej stránky.
info@digitalreach.sk
Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok
Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.
Trenčiansky Kraj
Žilinský kraj
info@digitalreach.sk
Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok
Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.
info@digitalreach.sk
2023 digitalreach.sk All Rights Reserved