Definícia lead generation
Lead generation znamená aktívne získavanie kontaktov na osoby alebo firmy, ktoré majú potenciálny záujem o to, čo spoločnosť ponúka. Tieto kontakty sa následne spracúvajú s cieľom premeniť ich na zákazníkov.
Popis lead generation
Proces lead generation zahŕňa rôzne taktiky a nástroje, ktorých cieľom je upútať pozornosť a motivovať potenciálnych zákazníkov, aby zanechali svoje kontaktné údaje. Typickými nástrojmi sú:
Webové formuláre – ponuka e-booku, zľavy alebo konzultácie výmenou za e-mail.
Sociálne siete – propagácia obsahu, ktorý vedie k získaniu leadov.
Platené kampane – napríklad Google Ads alebo Facebook Lead Ads.
Content marketing – blogy, videá, webináre, ktoré vzdelávajú a pritiahnu záujemcov.
E-mail marketing – budovanie databázy kontaktov cez odoberanie newslettera.
Úspešná lead generation stratégia musí byť cielená, personalizovaná a neustále optimalizovaná na základe správania a potrieb cieľovej skupiny.
Praktický príklad lead generation
Marketingová agentúra vytvorí bezplatný e-book o zvyšovaní návštevnosti webu a propaguje ho na sociálnych sieťach. Ľudia, ktorí majú záujem o túto tému, si e-book stiahnu po vyplnení svojho mena a e-mailu vo formulári. Takto sa z anonymných návštevníkov stávajú leady, s ktorými môže agentúra ďalej pracovať cez e-mail marketing a obchodné ponuky.