Domov / Online Marketing / Marketingový slovník / Marketingový prieskum
Čo je to Marketingový prieskum
Marketingový prieskum je metodický zber informácií o trhu, ktorý umožňuje firmám identifikovať potreby zákazníkov, odhaliť nové obchodné príležitosti, testovať produkty a hodnotiť účinnosť kampaní. Prieskum môže byť kvalitatívny (napr. rozhovory, focus group) alebo kvantitatívny (dotazníky, štatistické dáta).
Marketingový prieskum sa zvyčajne skladá z týchto krokov:
Definovanie cieľa prieskumu – čo chce firma zistiť (napr. spokojnosť zákazníkov, dopyt po novom produkte).
Výber vhodnej metódy zberu dát – napr. online dotazník, telefonický rozhovor, osobné stretnutie.
Zber dát – z oslovených respondentov alebo existujúcich databáz.
Analýza výsledkov – štatistické a obsahové vyhodnotenie.
Vyvodenie záverov a odporúčaní – interpretácia údajov a návrhy pre prax.
Marketingový prieskum znižuje riziko nesprávnych rozhodnutí, pretože poskytuje dáta založené na reálnom správaní alebo názoroch cieľovej skupiny.
Spoločnosť plánuje uviesť nový produkt – vegánsky proteínový nápoj. Skôr než ho uvedie na trh, vykoná marketingový prieskum formou online dotazníka. Cieľovou skupinou sú športovo aktívni ľudia a vegáni. Prieskum zisťuje, aké príchute preferujú, ako často kupujú proteíny a čo ich motivuje ku kúpe. Výsledky ukážu vysoký záujem o čokoládovú príchuť a ekologické balenie, čo firma zohľadní pri výrobe aj komunikácii.
info@digitalreach.sk
Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok
Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.
Trenčiansky Kraj
Žilinský kraj
info@digitalreach.sk
Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok
Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.
info@digitalreach.sk
2023 digitalreach.sk All Rights Reserved