Domov / Online Marketing / Marketingový slovník / Podprahová reklama
Čo je to Podprahová reklama
Podprahová reklama je typ reklamy, ktorá sprostredkúva posolstvo tak, aby si ho spotrebiteľ neuvedomil vedome, no jeho mozog ho dokáže spracovať a reagovať naň.
Podprahové posolstvá sa často vkladajú do filmov, reklám, hudby či obrázkov v rýchlosti alebo intenzite, ktorú ľudské oko alebo ucho vedome nezachytí, ale mozog ich registruje. Príklady zahŕňajú:
Záblesky slov alebo obrázkov v trvaní len niekoľkých milisekúnd vo videu,
Zvuky so skrytými význammi prehrávané na pozadí hudby alebo hlasu,
Grafické prvky, ktoré majú vyvolať emócie (napr. zmyselnosť, strach, túžbu).
Používanie podprahových techník je v mnohých krajinách eticky sporné alebo dokonca zakázané, pretože spotrebiteľ nemá možnosť sa proti takémuto vplyvu brániť.
Predstavte si film, v ktorom sa na obrazovke na zlomok sekundy objaví záber na značkový nápoj – tak rýchlo, že si to divák neuvedomí, ale jeho mozog informáciu spracuje. Neskôr môže mať túto značku „zrazu“ chuť kúpiť, aj keď si nepamätá, kde ju videl. To je typický príklad podprahového vplyvu.
info@digitalreach.sk
Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok
Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.
Trenčiansky Kraj
Žilinský kraj
info@digitalreach.sk
Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok
Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.
info@digitalreach.sk
2023 digitalreach.sk All Rights Reserved