Domov / Online Marketing / Marketingový slovník / Prirážka
Čo je to Prirážka
Prirážka je percentuálne vyjadrený rozdiel medzi nákupnou cenou a predajnou cenou produktu alebo služby. Počíta sa ako pomer medzi ziskom a nákupnou cenou, čo znamená, že ukazuje, o koľko percent bol produkt zdražený oproti jeho obstarávacej cene.
Prirážka je často používaná v obchode a podnikaní na určenie predajnej ceny produktov. Jej výška závisí od viacerých faktorov, ako sú náklady, konkurencia, dopyt či obchodná stratégia.
Predstavme si firmu, ktorá nakupuje notebooky za 400 € a predáva ich za 500 €.
Prirážka sa počíta ako podiel z nákupnej ceny:
Prirážka=(predajná cena – nákupná cena)/nákupná cena x 100
Prirážka=(500 – 400)/400 x 100=25%
Marža sa počíta ako podiel zo predajnej ceny:
Marža=(predajná cena – nákupná cena)/predajná cena x 100
Marža=(500 – 400)/500 x 100=20%
Rozdiel:
info@digitalreach.sk
Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok
Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.
Trenčiansky Kraj
Žilinský kraj
info@digitalreach.sk
Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok
Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.
info@digitalreach.sk
2023 digitalreach.sk All Rights Reserved