Domov / Online Marketing / Marketingový slovník / ROAS
Čo je to ROAS
ROAS je pomer výnosov ku nákladom na reklamu, ktorý slúži na hodnotenie výkonnosti reklamných kampaní z hľadiska zisku.
Výpočet ROAS je pomerne jednoduchý:
ROAS = Tržby z reklamy / Náklady na reklamu
Príklad:
Tržby z kampane: 5 000 €
Náklady na reklamu: 1 000 €
ROAS = 5 000 € / 1 000 € = 5
To znamená, že na každé investované euro sa vrátilo 5 €.
Čo ovplyvňuje ROAS:
Kvalita reklamy a cieľovej skupiny,
Typ produktu a marža,
Zvolený reklamný kanál,
Optimalizácia kampaní (napr. A/B testovanie, bidding stratégie).
Vyšší ROAS je znakom efektívnej reklamy, no ideálne hodnoty sa líšia podľa odvetvia. Vysoká ROAS však neznamená automaticky zisk, ak sú ostatné náklady (napr. logistika, mzdy) vysoké.
E-shop investuje do Facebook kampane 2 000 €. Z reklamy získa tržby vo výške 10 000 €. Výpočet je 10 000 € / 2 000 € = ROAS 5. To znamená, že reklama sa firme „vrátila“ päťnásobne. Manažér tak vie, že ide o výkonnú kampaň a môže ju škálovať alebo optimalizovať pre ešte vyšší výnos.
info@digitalreach.sk
Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok
Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.
Trenčiansky Kraj
Žilinský kraj
info@digitalreach.sk
Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok
Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.
info@digitalreach.sk
2023 digitalreach.sk All Rights Reserved