Predstavujeme vám farbu roka 2022!

To, že Inštitút farieb Pantone každoročne predstavuje farbu roka, nie je žiadnou novinkou. Novinkou je však to, že tento rok sa jedná o absolútne originálnu farbu, ktorá bola vytvorená práve pre túto príležitosť.

 

Zoznámte sa s „Very Peri“

Správne, farbou roka je odtieň, ktorý dostal pomenovanie Very Peri. Pri pohľade na ňu si možno poviete, že je to proste obyčajná fialová. Áno, jedná sa o odtieň fialovej, ktorá je v kurze už zopár rokov. Avšak táto jemná fialová vznikla spojením modrých a červených tónov vo fialovej farbe.

Aké je tohtoročné posolstvo farby roka Very Peri? Vyjadrila sa k tomu Laurie Pressman, viceprezidentka Inštitútu farieb Pantone: „Farba roka odráža to, čo sa deje v našej globálnej kultúre… Vytvorenie novej farby po prvý raz v histórii nášho programu Pantone Farba roka odráža prebiehajúce globálne inovácie a transformáciu. Keďže spoločnosť naďalej uznáva farbu ako zásadnú formu komunikácie a spôsob ako vyjadriť a ovplyvniť myšlienky a emócie, zložitosť tohto nového červeno fialovo modrého odtieňa zvýrazňuje rozsiahle možnosti, ktoré pred nami ležia. (1)

Proces výberu Pantone farby roka si vyžaduje dôkladnú analýzu a zváženie trendov. Odborníci z Pantone doslova prečesávajú svet a hľadajú nové farebné vplyvy. A to v oblasti zábavného priemyslu, v umeleckom svete, v obľúbených cestovateľských destináciách, ale aj v oblasti technológií, sociálnych médií alebo významných športových udalostí.

Takže či už sa vám nová farba Very Peri, ktorá je farbou roka 2022 páči alebo nie, isté je, že v tomto roku sa s ňou stretneme častejšie. Prečo je však farba pre marketing taká dôležitá a ako ho ovplyvňuje?

 

Psychológia farieb v marketingu

Vplyv farieb v marketingovej komunikácii je naozaj obrovský. Farba sa totiž spája nielen s pocitmi, ale aj s krajinami, produktmi, či konkrétnymi firmami. Ak by sa vás napríklad niekto opýtal, aká farba sa spája s Facebookom, iste by ste okamžite vedeli, že je to modrá. A práve vďaka tejto farbe je sociálna sieť okamžite rozpoznateľná. Alebo napríklad Coca Cola a jej červená. Nemusíte ani prečítať etiketu. Vďaka farbe a dizajnu okamžite viete, o aký nápoj sa jedná. Farby sú jednoducho súčasťou korporátnej identity.

Niet pochýb, že farba výrazne vplýva na to, akým spôsobom vnímame značku. Farba má totiž významný vplyv na emócie človeka. A tieto emócie zas hrajú hlavnú úlohu v tom, ako sa správame v role spotrebiteľov. (2) Aké emócie vo vás vyvoláva farba roka 2022 Very Peri?

Zdroj:
1. https://www.pantone.com/color-of-the-year-2022
2. https://www.ignytebrands.com/the-psychology-of-color-in-branding/

Martin Jánošík

Zakladateľ | manažér

Skúsený online marketér so silným dôrazom na stratégie založené na dátach a vytváranie efektívnych online kampaní.

Newsletter

Zanechajte nám prosím svoj email, aby ste dostali vždy čerstvé novinky z online sveta.

Najlepšie články

+421 908 552 482

info@digitalreach.sk

Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok

Pozývame vás
na kávu

Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.

+421 908 552 482

info@digitalreach.sk

Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok

Pozývame vás
na kávu

Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.

info@digitalreach.sk

2023 digitalreach.sk All Rights Reserved