V dnešnej digitálnej ére, keď sociálne siete formujú nielen trh, ale aj kultúru a spoločenské normy, slovenské influencerky dokazujú, že ich hlas má významný dosah. Prinášajú nielen obsah plný inšpirácie a kreativity, ale aj formujú trendy a rozhovory na platformách ako Instagram, Facebook, TikTok a Youtube. Predstavujeme vám prehľad tých najvplyvnejších influenceriek na Slovensku, ktoré svojou prácou a osobnosťou definujú smer, ktorým sa ubera sociálne médiá v našej krajine.
Výsledky prieskumu TOP influencerov
1. Lenka Raimanová Šóošová - tvár Slovenského šoubiznisu
Lenka Raimanová Šóošová je nielen jednou z najznámejších tvárí slovenského šoubiznisu a televízie Markíza, ale aj výraznou osobnosťou na sociálnych sieťach. Jej príspevky na Instagrame, ktoré sleduje 86,5-tisíc ľudí, sú plné módy, starostlivosti o telo a rodinného života, čím vytvára „feel good“ atmosféru pre svoje publikum.
2. Sweet Lady Lollipop – Ivanka Antal (Petrušová) - módna inspirátorka
Ivanka Antal, známa ako Sweet Lady Lollipop, sa na sociálnych sieťach venuje predovšetkým móde a lifestyle. Na Instagrame ju sleduje 53,8-tisíc ľudí, a ako sama hovorí, jej tvorba sa delí na intuitívne nápady a plánované príspevky, čím vytvára jedinečný obsah pre svoje publikum.
3. Beth.sal – Alžbeta Saloňová - od RTVS k influencingu
Alžbeta Saloňová, známa na Instagrame ako beth.sal, je content creator a online specialistka vo verejnoprávnej RTVS. Sleduje ju 133-tisíc ľudí a svoje príspevky zameriava na módu, lifestyle a testovanie beauty produktov, pričom má aj silnú prítomnosť na TikToku.
4. Tamara Šimončíková Heribanová - spisovateľka s digitálnym dosahom
Tamara Heribanová, významná spisovateľka a televízna osobnosť, prilákala na Instagram viac ako 38-tisíc fanúšikov. Jej kariéra v médiách a literatúra zameraná na ženské hrdinky pridávajú jej sociálnym sieťam hĺbku a kontext.
5. Ema Müllerová - mladosť a krása v digitálnom svete
Dcéra známej moderátorky a speváka, Ema Müllerová, si vytvorila meno ako publicistka a spisovateľka. Na Instagrame, kde má takmer 80-tisíc sledovateľov, sa venuje predovšetkým témam o kráse a móde.
6. Mária Zelinová
Mária Zelinová, známa svojou aktivitou na sociálnych sieťach, si vytvorila pozíciu vplyvnej osobnosti s influence funnel skóre 122 a povedomím 10 percent.
7. Martina Takáčová
Martina Takáčová je ďalšou influencerkou, ktorá zaujala svojím jedinečným prístupom k obsahu, dosahujúc skóre 122 v influence funnel a 10 percent v povedomí.
8. Babsy Jagušák Heribanová
Babsy Jagušák Heribanová, s influence funnel skóre 121 a povedomím 16 percent, je významnou postavou na sociálnych sieťach, kde sa venuje rôznorodým témam, od lifestyle po osobný rozvoj.
9. Adriana Poláková
Adriana Poláková, so skóre 121 v influence funnel a vysokým povedomím 60 percent, je jednou z najrozpoznateľnejších tvárí na slovenskom internete, kde sa venuje širokej škále tém.
10. Natália Pažická
Natália Pažická, s influence funnel skóre 119 a povedomím 8 percent, sa presadila vďaka svojmu autentickému a originálnemu obsahu na sociálnych sieťach.
11. Alexandra Godályová (alexgodaly)
Alexandra Godályová, známa ako alexgodaly, má influence funnel skóre 118 a povedomie 12 percent. Svojim sledovateľom prináša obsah plný inšpirácie a originality.
12. Monika Hilmerová
Monika Hilmerová, s vysokým povedomím 70 percent a influence funnel skóre 117, je významnou osobnosťou v oblasti slovenského šoubiznisu a digitálneho priestoru.
13. Kristína Svarinská
Kristína Svarinská, vedúca s povedomím 73 percent a influence funnel skóre 116, je uznávanou influencerkou, ktorá sa venuje širokej palete tém, od módy po životný štýl.
14. Soňa Skoncová
Soňa Skoncová, s povedomím 26 percent a influence funnel skóre 116, je aktívna na sociálnych sieťach, kde sa zameriava na zdravý životný štýl, fitness a wellness.
15. Katarína Balážiová (Becca)
Katarína Balážiová, známa ako Becca, má influence funnel skóre 116 a povedomie 13 percent. Jej obsah je zameraný na módu, krásu a osobný rozvoj, čím inšpiruje svoje publikum.
Témy ktoré medzi influencermi dominujú
Okrem uznávania najvplyvnejších influenceriek je dôležité poznamenať, že podľa štúdie sa slovenské influencerky venujú predovšetkým témam ako starostlivosť o deti, starostlivosť o telo a pokožku, varenie a gastro, a dom a záhrada. Takto široké spektrum záujmov poskytuje hlboký náhľad do toho, čo rezonuje s ich publikom.
Vplyv influenceriek a ich príjem
Vplyv na sociálnych sieťach nie je len o počte sledovateľov alebo interakciách. Odráža sa aj v možnostiach zárobku a budovania značky. Tieto úspešné slovenské influencerky dokázali premeniť svoju popularitu na významný príjem, čím sa stali nielen trendsetterkami, ale aj dôležitými hráčkami na trhu.
Tento prehľad ukazuje, že slovenské influencerky sú viac než len tvárami sociálnych médií. Sú to silné osobnosti s výrazným vplyvom, ktoré formujú nielen online, ale aj offline svet. Ich práca a dosah sú dôkazom toho, že influencer marketing na Slovensku je živý, dynamický a neustále sa rozvíja. Ako sa tento svet bude ďalej vyvíjať, bude zaujímavé sledovať, ktoré nové