Zvýšený dopyt po reklame zo zahraničných online trhovísk. Výzva pre domáce eshopy

Rekordný nárast cien reklamy

V poslednom období čelíme rekordnému nárastu cien reklamy, čo spôsobuje značné komplikácie pre domáce internetové obchody. Spoločnosť Upgates informovala, že priemerná cena za jeden klik vzrástla v druhom kvartáli 2024 o 20 %. Tento trend je spôsobený najmä zahraničnými online trhoviskami, ktoré investujú vysoké sumy do agresívneho marketingu.

Ceny idú hore

Vysoké investície zahraničných trhovísk do reklamy zvyšujú jej cenu aj pre domácich predajcov. „Cenová hladina reklamy sa zvyšuje naprieč celým internetom aj ďalšími platformami. Sumy, ktoré trhoviská ako Temu, Trendyol a Shein investujú do reklamy, sú obrovské. Nevytláčajú len najväčších domácich hráčov, sťažujú situáciu najmä malým e-shopom. Ak tie nebudú viac pracovať na propagácii svojej značky, môže sa im to stať osudným,“ uviedol marketingový manažér spoločnosti Upgates Michal Benatzky.

Situácia v Českej republike

Podobná situácia je aj v Českej republike, kde sa priemerná cena za jeden klik v druhom kvartáli 2024 zvýšila o 17 %. Slovenský trh je na rast cien viac citlivý a ďalší nárast sa očakáva po letných prázdninách, kedy zahraničné online trhoviská začnú propagovať ponuky Black Friday a vianočné nákupy. „Keďže cesta balíkov z Číny trvá niekoľko týždňov, dá sa očakávať, že marketingové kampane Temu, Shein, Trendyol, Allegro a ďalších internetových trhovísk nezostanú pozadu,“ skonštatoval Benatzky.

Ohrozenie predajcov a šanca na úspech

Najviac ohrození sú predajcovia s veľmi širokou ponukou lacného tovaru z rôznych segmentov, ktorý sa dá kúpiť kdekoľvek. Naopak, najväčšiu šancu majú predajcovia, ktorí predávajú originálny, zaujímavý alebo úzko profilový tovar. Takto špecifický tovar totiž spotrebitelia na zahraničných online trhoviskách zatiaľ nenájdu.

Odporúčania pre eshopy

Benatzky odporúča internetovým predajcom, aby sa nespoliehali len na jeden typ reklamy a svoje podnikanie podporili budovaním komunity, vzdelávaním zákazníkov či rôznymi online a offline marketingovými kanálmi. Dôležitú úlohu bude podľa neho zohrávať popredajný servis a starostlivosť o zákazníkov, ktorá posilní dôveru potenciálnych zákazníkov a zvýši lojalitu existujúcich.

zdroj: index.sme.sk.

Martin Jánošík

Zakladateľ | manažér

Skúsený online marketér so silným dôrazom na stratégie založené na dátach a vytváranie efektívnych online kampaní.

Newsletter

Zanechajte nám prosím svoj email, aby ste dostali vždy čerstvé novinky z online sveta.

Najlepšie články

+421 908 552 482

info@digitalreach.sk

Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok

Pozývame vás
na kávu

Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.

+421 908 552 482

info@digitalreach.sk

Zavolajte nám kedykoľvek medzi 08:00 – 16:00 Každý pondelok až piatok

Pozývame vás
na kávu

Pôsobíme na celom Slovensku so sídlom v Trenčianskom Kraji.

info@digitalreach.sk

2023 digitalreach.sk All Rights Reserved